אין מה לפחד מרופא שיניים

רופא שיניים הוא חברו הטוב ביותר של האדם, זה שאומר לו מתי יש בעיה ועוזר לו לטפל בה בהקדם. אם כן, אין סיבה לפחד מרופאי שיניים. בעזרתם, אנו יכולים לשמור על חיוך בריא ויפה.

מיהו חבר אם לא זה שמצביע על מה שלא בסדר ויכול לעזור לתקן את הבעיה? כך עובד רופא שיניים לטובת בריאות הפה שלנו; כאשר הוא מאבחן בעיה, הוא מציין זאת ומציע לנו טיפול בהתאם.

אז מדוע כל כך הרבה אנשים פוחדים מרופאי שיניים?
בדרך כלל, הפחד מרופאי שיניים מתחיל כבר בגיל קטן, בעיקר בגלל הרעש של המקדחות וכמובן גם המחט הגדולה של המזרק להרדמת המקום. ואין זה משנה שבסוף הטיפול אפשר לקבל פרס כלשהו.

החלפת רופא שיניים ומיגור הפחד
יש כמה דרכים להתגבר על הפחד מרופאי שיניים. דרך אחת היא להחליף את רופא השיניים. לא מעט אנשים גילו שהכל קשור לרופא אליו הם הולכים ולשיטת העבודה שלו. אם למשל הפחד הכי גדול קשור למזרק ההרדמה, אפשר ללכת לרופאי שיניים שכמעט ולא משתמשים בהרדמה אלא אם כן היא הכרחית. תופתעו לגלות כמה טיפולים אפשר לעשות בלי ההרדמה...

תרפיה לשחרור הפחד
תרפיה גם היא דרך לשחרור הפחד. במקרים בהם כל רופאי שיניים בתל אביב הוא הפחד הגדול ביותר של האדם, החלפת רופא אחד באחר לא תעזור. במקרה כזה, תרפיה הופכת להיות פתרון מצוין כיוון שהיא משחררת את האדם מהפחד ולמעשה מבטלת את מקור הפחד. טיפולי תרפיה מיוחדים עזרו להרבה אנשים להתגבר על סוגים שונים של פחדים, ביניהם פחד במה, וגם פחד מרופאי שיניים יכול להיות נחלת העבר.

שימוש בחומרים מיוחדים במהלך הטיפול
כדי לגרום למטופלים להשתחרר ולהירגע, הרבה רופאי שיניים מציעים את האפשרות לעשות את הטיפולים תחת השפעה של גז צחוק. השימוש בשיטה הזו מאפשר לעשות את הטיפול כאשר המטופל רגוע לגמרי ואף מוצא סוג של הומור בטיפול שהוא עובר.

כמובן שאת השיטה הזו יכולים לעשות רופאי שיניים רק לאחר שקיבלו אישור של משרד הבריאות להשתמש בגז צחוק ועברו הכשרה מתאימה לשימוש במכשיר.


לסיכום, אין סיבה לפחד מרופאי שיניים כי בסך הכל מדובר ברופאים שיכולים לעזור לנו לשמור על פה בריא וחיוך יפה. אם בכל זאת יש פחד, ישנן דרכים להתגבר עליו ולהמשיך ללכת אל רופא השיניים לבדיקות וטיפולים.